top of page

Barevný úlet hoďte za hlavu

Nebo si ho dopřejte až v závěru na koupelnových doplňcích.

Co naděláme. Asi to má zafixováno mnoho z nás, typická česká koupelna á la 90.léta bohužel neskončila jen jako vzpomínka na minulé století.

Vždycky mě to šokuje, ale koupelnami v pestrých barvách plných listel a rádoby ozdobných průhů se i dnes chlubí na svých stránkách mnozí stavitelé domů a odvažují se je nabízet svým klientům v rámci svého standardu, nedejbože nadstandardu.

A obvykle to pak vypadá takto: barevné obkladačky (koupelna má být veselá, ne?) jen do výšky dveřních zárubní (výš už by to bylo plýtvání), vyplněné bílými spárami (bílá je přece univerzální) i na podlaze (co na tom, že Vám zanedlouho zašednou) s nakoso položenou dlažbou (jakýsi věčný koloryt českých koupelen). A to vše korunuje rohová vana (opravdu jsme z těch pompézních 90tek ještě nevyrostli) s plastovým čelním krytem (málokdy dobře přiléhá, ale je to jednodušší zacvaknout než obkládat) a vycapená wc předezdívka pro závěsnou wc mísu (není, kdo by se zamyslel nad elegantnějším řešením) orámovaná plastovými lištami na rozích (kamenické rohy, kdo by se tu s nimi dělal). A dalšími nešvary bychom mohli pokračovat.

Samozřejmě, přiznejme si, jde tu o cenu, o schovanou koupelnu, u které nikdo neřeší, jak moc bude v souladu s ostatním interiérem. Pro většinu developerů představuje koupelna pouze nutnou podmínku pro kolaudaci a nejdražší sektor v přepočtu na metr čtvereční, který jim ukousává ze zisku z prodeje domu či bytu. Developer staví dům, interiér je často druhořadý i u luxusních nemovitostí. Vždycky si říkám, kéž by bylo možné prodávat nové byty a domy bez vybavené koupelny tak, jako kuchyně bez kuchyňské linky. A vyhnout se tak stavu, kdy je v podstatě nová koupelna zralá na rekonstrukci. Ale to bohužel komplikuje fakt, že koupelna je pevně spojena se stavbou a spoustu příprav je nutné udělat již ve fázi hrubé stavby. Ale to není omluva, trocha vkusu zase tolik nestojí. O to větší paradox nastává, když vznikne taková tuctová koupelna v domě jinak nabitém nejnovějšími technologiemi týkajícími se např. vytápění, větrání, stínící techniky apod., které nejsou na první pohled zřejmé. A přitom je to v novém prázdném bytě nebo domě právě koupelna, která může nemovitost prodat a nebo úplně shodit.

Je třeba ale také zmínit, že na druhé straně stojí nabídka billboardových prodejců koupelen, kteří developerům slyšícím pouze na cenu dodávají vybavení koupelen. To jsou ti prodejci, které si asi většina z nás vybaví v souvislosti s koupelnami jako první, a to díky všudypřítomným reklamním kampaním. Říkejme jim třeba koupelnové supermarkety - díky jejich ploše a rychlému neosobnímu nákupu. Jejich prodejny jsou totiž stále plné kójí v barevných rytmech zářivého pomeranče, zeleného háje nebo zralého banánu, které si zákazník jednoduše hodí do nákupního košíku, u pokladny mu spočítají výměru a jede s novou koupelnou rovnou domů. Tam už čeká šikovný řemeslník, který dle svého "zkušeného oka" vše rozmístí a nainstaluje. A nebo se do toho lecjaký domácí kutil pustí dokonce sám. Vždyť na vylepení pár obkladaček nic není. Na tom samozřejmě není nic špatného, každé zboží má svého kupce. Jen tím chci říct, že to možná není vhodný způsob, kdy řešíte koupi nového domu či bytu v řádu miliónů nebo i více. Pak si přece zasloužíte promyšlenější řešení než to ze supermarketu.

Naštěstí existují i osvícení klienti, kteří se s tímto odmítnou smířit a i za cenu nemalého příplatku a s překvapením stavitele rozhodnou řešit novou koupelnu s vlastním dodavatelem pod vedením architekta nebo interiérového designéra. To je možné v rámci klienských změn, pokud se ovšem zájemci dostanou k nemovitosti včas.

Takže ano, jedním z důvodů proč tu StyleIt2 je, abyste s námi koupelnu povýšili na jednu z nejdůležitějších částí Vašeho nového bydlení. Zajímá nás celý Váš interiér a teprve do něj vkusně koupelnu začleníme. To je moje hlavní motto koupelnové osvěty v Česku ☺

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

ARCHIV

bottom of page